20090727

Irriterande fågel.

slutet på sommarn börjar närma sig. lydia är
hemkommen och europakonferensen är igång.
snart börjar skolan och jag har aldrig vart så
otaggad på att börja. skulle va så skönt att hoppa
av eller ta ett sabbatsår, men samtidigt vill jag ju
ta studenten och så fort som möjligt.

ibland är det irriterande att inte ha nån isolering
i väggarna på sitt rum, som till exempel imorse
då jag blev väckt av den mest tjatiga fågel jag hört,
som satt precis utanför ytterdörren till mitt rum.
det tog lång tid innan jag vaknade, drömde först om
en skitirriterande fågel och sen insåg jag att det var
en riktig fågel. som tur var skrämde min granne iväg
den, han stördes antagligen också av den och jag kunde
somna om.

http://www.youtube.com/watch?v=W7jlGRq8xZ4&feature=related

ciao / julia

2 kommentarer:

Kristin Engelmark sa...

jag pallar inte heller börja skolan. Ska vi rymma? :D

Anonym sa...

ta ett sabbats år så flyttar vi när jag kommer tebax så går vi tillsammans... Jaaa, sicken bra ide'- pussiludoa