20091122

You carried the chame


Psaltaren är mitt absoluta favoritställe i bibeln. det finns nåt
varje gång jag läser som passar in perfekt i hur livet ser ut just då.
jag tycker det är coolt att nåt som skrevs för så länge sen, kan tala
in så perfekt i våra liv än idag.ibland är det som att david, som
skrivit dom flesta psalmer sätter ord på exakt det man känner.
jag är förundrad.

Till en helt annan sak. idag skäms jag över att va svensk.hela den
här skånegrejen alltså. först välkomnas inte flyktingbarnen som
kommer och folk blir upprörda över att dom ska bo på ett
vandrarhem. en kvinna som blev intervjuad på nyheterna sa att
när det kom gäster till henne brukade dom bo där så hon tyckte
inte alls att det var bra. alltså, när jag hörde det blev jag verkligen
arg. hur egoistisk får man bli? och sen bränner några på huset dom
bor i? vad sjutton tänker folk med? på riktigt. det är flyktingbarn
liksom, som tvingats fly, som splittrats från sina familjen och så blir
dom välkomnade såhär. jag tycker bara att det är sjukt.

Inga kommentarer: