20091113

wake me up inside


ÄNTLIGEN är jag på bättringsvägen. jag orkar sitta vid
datorn, är feberfri och jag gick till och med ut utanför huset
en snabbis idag, men har fortfarande dåligt med röst och
kan inte sjunga.
nu känns det som att jag inte kommer kolla på tv på hur
länge som helst eftersom det är allt jag gjort den senaste
veckan, och sovit förstås. men nu slår det mig att det är idol
och skavlan ikväll, så jo jag kommer nog fortsätta att kolla
på tv.

det är inte så kul att läsa om alla nya dödsfall i svininfluensan
när man själv ligger sjuk, även om det inte var det som jag
hade, men det visste vi ju inte när jag var sjuk. jag blev
inte rädd direkt, men det känns lite som att de skrämmer upp
folk i onödan.visst, jag tycker det är smart att vaccinera sig,
stanna hemma när man är sjuk och kanske inte nysa i salladen
(som ett barn på skolan gjorde.) men när man inte ens
vet helt säkert att det var av svininfluensan en människa dog
tycker jag det är onödigt att ha som förstanyhet. jag ska vaccinera
mig, lätt för om svinis är värre än det jag haft nu vill jag inte ens
riskera att få något liknande och jag blev sjuk trots att jag nästan
var instängd i ett rum, utan folk en hel vecka så känns det ganska
smart. som deb antagligen skulle ha sagt; ganska skumt, hur jag blev
smittad alltså.

kanske första gången röstningen var rätt. ja, jag gillar idol.
och tove.
-julia

Inga kommentarer: