20090507

mitt i all stress.

mitt i all stress försöker jag stanna upp
och inte tänka på allt det där som får mig
att bli stressad. det finns bara en som kan
ge mig ro och vila när jag behöver det.
jag vill fly från verkligheten en stund och
jag kan göra det, jag kan fly in i Hans famn
och vila. det är större än vad jag kan förstå,
att Han bryr sig om mig, älskar mig och vill
lyssna på mig. jag är inte värd det i mig själv,
bara i Honom.

"..och ändå slösar Herren dag efter dag
sin trofasta kärlek på mig.
Min själ, tappa inte modet! Bli inte upprörd!
Hoppas bara på Gud. Jag vet att jag på nytt
ska få orsak att prisa honom för allt han gör,
Han är mig hjälp, Han är min Gud. "
Ps.42:9,12

Låt mig vila, under dina vingars skugga,
låt mig veta att Du omsluter mig.

jag är Tacksam!

1 kommentar:

jeanine sa...

härligt inlegg julia. fortsett.. :)